Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt je bij het schrijven van je scriptie. Het helpt de typische scriptieproblemen te signaleren en te verduidelijken en er een goede, structurele aanpak voor te vinden. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan het gebruik van internet als hulpmiddel bij het voorbereiden en schrijven van je scriptie
Scripties. --- eindwerken schrijven --- Didactics --- Science --- 001.81 --- scripties --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Scripties --- Scriptie
Choose an application
SAMENVATTING: "Word informatievaardig! geeft de student handvatten om efficiënt en kritisch om te gaan met informatie op het internet en in wetenschappelijke databases. Nieuw in de tweede editie is de uitgebreide aandacht voor het zoeken, selecteren en verwerken van deze informatie. Deze nieuwe editie gaat concreter in op vragen als: Hoe formuleer je een goede onderzoeksvraag? Hoe zoek je binnen wetenschappelijke databases? en Welke zoekstrategieën kun je hanteren?. De student leert in vijf stappen dit digitale proces volledig beheersen. De volgende vier thema's komen aan bod: werkwijze om te komen tot een goede vraag; strategieën om informatie te vinden; criteria voor het beoordelen van informatie; concrete aanpakken voor het verwerken van informatie. Vijf stappen helpen je bij het zoeken en beoordelen en verwerken van informatie. Deze stappen zijn: verduidelijk de opdracht; zoeken naar bronnen; selecteren van bronnen en informatie; bestuderen van informatie en presenteren van informatie" Handleiding voor het zoeken en selecteren van informatie op internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk.
Information retrieval --- Higher education --- IR (information retrieval) --- online onderzoek --- internet --- research --- communicatievaardigheden --- informatievaardigheden --- Informatieontsluiting --- Scripties
Choose an application
Basisvaardigheden academisch schrijven loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek.
Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- 001.891 --- 02 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Didactiek. --- Schrijven. --- Scripties. --- Wetenschappelijke publicaties. --- wetenschappelijke teksten --- KHCA --- schrijfvaardigheid --- scripties --- 591 --- Academische vaardigheden --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.818 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- schrijven --- Scripties --- Schrijven --- Wetenschappelijke publicaties --- PXL-Healthcare 2014 --- academisch schrijven --- criteria wetenschappelijk schrijven --- aspecten van het schrijven --- wetenschappelijke schrijfstijl --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
De voorbije 15 jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit verschillende bronnen, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen. Ook over het ontwikkelen van competenties en nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments, vind je in dit boek informatie en tips
Literatuuronderzoek. --- Papers --- Scripties. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal. --- Science --- teksten schrijven --- projectaanpak --- Didactics of higher education --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Higher education --- Scripties --- Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Dissertations [Academic ] --- Research --- Methodology --- Report writing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- eindwerk --- scripties --- schrijfvaardigheid --- informatievaardigheden --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 844.6 --- Eindwerken --- Schrijven --- 489.59 --- scriptie (ler) --- presentatie (ler) --- Informatievaardigheden --- Schrijven - eindwerk --- Tekstverwerking --- Presenteren --- Rapporteren --- communicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Projecten --- Informatieverwerking --- Refereren --- Scriptie --- Paper --- Project
Choose an application
Science --- Higher education --- Stilistics --- academische vorming --- wetenschappelijk onderzoek --- eindwerken schrijven --- tijdschriftartikelen schrijven --- Scripties --- wetenschappelijk schrijven --- Academic writing --- Academic writing. --- Adult education. --- Study and teaching (Higher).
Choose an application
001.818 --- 061.3 --- 803.93 -06 --- rapporteren --- presenteren --- 031 --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Congressen. Symposia. Vergaderingen. Proceedings--(werken over) --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- informatie en documentatie --- Rapporten --- Scripties --- Tijdschriftartikels --- Toespraken --- Rapporten. --- Scripties. --- Tijdschriftartikels. --- Toespraken. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 061.3 Congressen. Symposia. Vergaderingen. Proceedings--(werken over) --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten
Choose an application
Deze gids begeleidt iedere student bij de uitwerken van een bachelorproef. Het behandelt heel wat vragen waarmee veel studenten worstelen. (http://intersentia.com/en/de-bachelorproef-40-vragen-en-antwoorden.html)
Eindwerken. --- Scripties --- studiebegeleiding --- 371.21 --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Eindwerk --- bachelorproef --- eindwerk --- eindwerk schrijven --- informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- rapporteren --- 001.818 --- Science --- eindwerken schrijven --- Wetenschap --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- scripties --- Informatievaardigheden --- Schrijfvaardigheid --- Scriptie
Choose an application
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de verslaglegging de onderzoeksfocus verheldert, het onderzoek doen overzichtelijker maakt en de onderzoeksopbrengsten kan vergroten.De inhoud is gedegen, op niveau en helder qua opbouw. Het boek bevat diverse nieuw-ontwikkelde modellen en overzichten. Ook worden verschillende verslagmogelijkheden behandeld in relatie tot het doel en de doelgroep van het onderzoek. Wat daarbij kenmerkend is voor dit werk, is de toon: luchtig, vol voorbeelden en metaforen en waar mogelijk enigszins anekdotisch wordt praktijkgericht onderzoek op nuchtere wijze in kaart gebracht.www.coutinho.be
Science --- Higher education --- praktijkonderzoek --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Praktijkonderzoek --- Verslaggeving --- Schrijven --- Organisatieontwikkeling --- Scripties --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Rapporteren --- Diagnose --- Verslagen --- PXL-Education 2014 --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Onderzoek voeren. --- Wetenschappelijke rapporteren. --- Rapporteren. --- onderzoeksmethodiek --- 001.891 --- 450.4 --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 844.6 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- Eindwerken --- scripties --- Onderwijskunde --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Scriptie --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Verslag --- onderzoeksvaardigheden --- schrijven --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Een goede wetenschappelijke tekst kan alleen tot stand komen wanneer je bij elke stap van het schrijfproces kritisch nadenkt. Dat proces begint bij het opstellen van een deugdelijke centrale vraag. Om die vraag te beantwoorden moet je de gelezen literatuur aan een grondige analyse en beoordeling onderwerpen. Ook tijdens het selecteren, structureren en formuleren van je tekst moet je steeds weer doordachte keuzes maken. Hoe doe je dat? Kritisch denken & schrijven leert je hoe je tot een goede wetenschappelijke tekst, zoals een scriptie, kunt komen. De methode richt zich daarbij zowel op de ontwikkeling van het academisch denkvermogen als op schrijfvaardigheid. Centraal staat het schrijven van een wetenschappelijke tekst op basis van literatuuronderzoek. Er wordt ruim aandacht besteed aan argumentatieanalyse: door een kritische beoordeling van literatuur kun je je eigen onderzoeksvraag op een doordachte en gestructureerde wijze beantwoorden. Ook komen het vergroten van de taalvaardigheid en het proces van herschrijven van de tekst uitgebreid aan bod. Er is bovendien aandacht voor het schrijven van andere wetenschappelijke genres zoals een empirisch onderzoekverslag, literatuurverslag, recensie, betoog, essay en een populairwetenschappelijk artikel.
Science --- kritisch denken --- Scripties --- Wetenschappelijke publicaties --- Onderzoeksmethoden --- Schrijven --- Informatievaardigheden --- wetenschappelijk schrijven --- 450.8 --- paper --- schriftelijke communicatie --- 02 --- Methodiek van het studeren --- 007.2 --- Scriptie --- Wetenschappelijke publicatie --- Onderzoeksmethode --- Academisch schrijven. --- Eindwerken.
Choose an application
Help, ik moet een eindverslag schrijven!Vind je het moeilijk om de eerste letters op papier - of op het scherm - te plaatsen? Weet je niet hoe informatie uit een artikel, boek of website te verwerken? Twijfel je over de schrijfstijl, de taal en de opmaak van een zakelijk verslag?Eindwerkexperte Leen Pollefliet gooit jou met 'SOS schrijven' een reddingsboei toe. Aan de hand van de BETER-methode helpt ze jou hoe je aan een onderzoek begint, hoe je juist refereert en hoe je een tekst duidelijk en correct opbouwt, schrijft en opmaakt. Alle raadgevingen zijn op een zeer eenvoudige manier uitgelegd, zodat je vast en zeker veel steun vindt in deze kleine schrijfgids. De ontelbare voorbeelden uit eindwerken zijn herkenbaar en daarom ook direct bruikbaar.(https://www.academiapress.be/nl/sos-schrijven)
Science --- Higher education --- Schrijven ; eindwerk. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie --- 007.2 --- zakelijk schrijven --- Scripties --- schrijfvaardigheid --- Wetenschappelijk schrijven --- 001.891 --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.81
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|